جواز تاسیس چیست و چه کاربردی دارد؟

به مجوزی که برای انجام یک فعالیت تولیدی به اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص می‌یابد، جواز تاسیس می‌گویند. شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی در صورتی می‌توانند این جواز را کسب کنند که قصد تاسیس یک واحد تولیدی مانند کارخانه را داشته باشند. ابتدایی‌ترین اقدام برای راه اندازی کارخانه یا واحد تولیدی، دریافت جواز است. صاحبان این جواز می‌توانند در یکی از شهرک‌های صنعتی، کالاهای معین شده در جواز را تولید نمایند.

مدت زمان اعتبار جواز تاسیس چقدر است؟

دریافت جواز تاسیس از تاریخ صدور به مدت یک سال اعتبار دارد و پس از گذشت یک سال با توجه به پیشرفت در کار قابل تمدید بوده و در صورت مراجعه نکردن و عدم اقدام متقاضی برای تمدید جواز خود به خود باطل شده و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

اخذ جواز تاسیس چه مزیت‌هایی دارد؟

– از جمله مزایای دریافت جواز تاسیس، واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی با شروط مناسب می‌باشد که وام به شکل ۳۰ درصد نقدی و ۷۰ درصد وام بدون بهره، از طرف وزارت صنایع پرداخت می‌شود.

–  اقساط بازپرداخت این وام به صورت ۳۶ ماه و در سررسیدهای سه ماه یک بار است. این وام بانکی بدون هیچ‌گونه کارمزد و سود بانکی است.

–  با اخذ جواز تاسیس می‌توان در نمایشگاه‌های تجاری و خارجی و داخلی شرکت کرد.

-ثبت برند فارسی برای محصولات در اداره ثبت علائم تجاری صورت می‌گیرد.

– با استفاده از جواز تاسیس امکان اخذ وام تسهیلات دولتی با سود تولیدی و تنفس ۱ الی ۲ سال بازپرداخت بلند مدت امکان پذیر است.

چه شرایطی برای اخذ جواز تاسیس لازم است؟

دریافت این مجوز دارای مراحلی مانند ارائه گواهی سوء پیشینه و عدم اعتیاد، دریافت نمودن مجوز از شهرداری و وزارت دارایی و تایید صلاحیت شخصی و مکانی از سویی اداره نظارت بر اماکن عمومی می‌باشد.

شرایط عمومی اخذ جواز تاسیس شامل چه مواردی می‌باشد؟

۱- تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران

۲- دارا بودن حداقل سن ۱۸ سال تمام

۳- دارا بودن برگه پایان خدمت یا معافیت از خدمت

    هر سوالی دارید مطرح نمایید
    Send via WhatsApp